Witajcie. Kolejny tydzień rozpoczęty. Naszym przewodnim tematem w tym tygodniu będzie……no właśnie? Rozszyfrujcie to sami zostawiając co trzecią literę, odczytajcie hasło a dowiecie się o czym będziemy rozmawiać.








kldouohgbtyrwse

klmsdabhnptidfeghrgjy

Czy już wiecie?

Brawo dla tych, którym udało się prawidłowo rozszyfrować hasło.
Prawidłowe hasło brzmi:





Drodzy uczniowie , dzisiaj kilka słów o złotych zasadach zachowania , które powodują, że świat wydaje się lepszy , bardziej przyjazny, bezpieczny. Te zasady nic nie kosztują, a tak wiele znaczą.

A zatem co to są dobre maniery?

Dobre maniery to inaczej 



Savoir- vivre pochodzi z języka francuskiego, savoir znaczy wiedzieć, vivre znaczy po prostu żyć. 
Stąd savoir-vivre przetłumaczyć można jako sztuka życia.
Savoir- vivre to nic innego jak właściwe zachowanie w określonych miejscach i sytuacjach.

Dobre maniery to podstawa, które świadczą o naszym wychowaniu i kulturze osobistej. Są one ważne w życiu, w kontaktach z innymi ludźmi. Dobre wychowanie w życiu codziennym może nam wiele dać. Ludzie, wokół nas będą przyjaźniej nastawieni, a to z kolei na pewno wpłynie na polepszenie wzajemnych kontaktów.
Najogólniej:


Zasady savoir-vivre'u dotyczą przede wszystkim kilku głównych dziedzin życia:





Każdy z nas zapewne znalazł się w sytuacji, w której nie bardzo wiedział, jak się zachować….
Dotyczy to różnych dziedzin życia.

Posłuchajcie bajki Grzegorza Kasdepke " Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci, znajdziecie tam wiele cennych wskazówek.

https://youtu.be/5rEih5VbuaY

Czy każdy z Was potrafi właściwie zachować się przy stole? Zapraszam Was na krótki film, w którym przedstawione zostaną zasady właściwego zachowania się przy stole.

https://youtu.be/OWsTnxpxxH4

Oceńcie zachowanie Waszych rówieśników:

https://youtu.be/-E5CuzKPOgw





Każdy, kto dobre ma wychowanie, 

mówi "Dzień dobry" na powitanie. 

Na pożegnanie zaś "Do widzenia", 

bo to są miłe pozdrowienia! 

Dziecko dobrze wychowane, 

słowa zna zaczarowane 

i na co dzień je stosuje. 

"Proszę, przepraszam, dziękuję"! 

A czy Wy pamiętacie o zwrotach grzecznościowych?




Wykonaj ćwiczenie: Dopasuj obrazek do podanego słowa

https://wordwall.net/pl/resource/6558489

A teraz w ramach utrwalenia czarodziejskich słów wysłuchajcie piosenki. 


                                                         https://youtu.be/ZP96QE4JXT8

Pamiętajcie o tych zasadach wyśpiewanych w piosence na każdym kroku i każdego dnia.

Lubicie łamańce językowe? Dostarczają wiele zabawy i kupę śmiechu, a śmiech to przecież zdrowie…..Zaproście brata, siostrę mamę, tatę i śmiejcie się razem.






A teraz zapraszam chętne osoby do sprawdzenia swojej wiedzy oraz podsumowania naszego tematu w grach edukacyjnych:

Gra balony-dobre wychowanie

https://wordwall.net/pl/resource/1851958

Krzyżówka

https://wordwall.net/pl/resource/833170

Otwórz pudełko 

https://wordwall.net/pl/resource/2272236



Kochani czy pamiętacie jaki dzień przypada 
25 listopada?


25 listopada przypada Światowy Dzień Pluszowego Misia!




Trudno sobie wyobrazić dzisiejszy świat bez Pluszowego Misia. Chyba nie ma domu, w którym na półce, łóżku lub fotelu nie siedzi miś. Jest towarzyszem dzieci i dorosłych, przyjacielem-powiernikiem największych sekretów i tajemnic. Mimo coraz nowocześniejszych i coraz bardziej atrakcyjnych zabawek, moda na misie nie przemija, bo „czy to jutro, czy to dziś, wszystkim jest potrzebny Miś!”.

Pochwalcie się swoim misiem, zróbcie sobie wspólne zdjęcie i wyślijcie go na podany adres:

aspyra@spporeba.pl lub bborgiel@spporeba.pl


Na koniec coś dla zwolenników prac plastycznych. Rysujemy misia krok po kroku 😉😉.
Co będzie potrzebne: biała kartka, ołówek, gumka, kolorowe kredki, bibuła, klej, nożyczki.
Rysując misia postępujcie patrząc na poniższe wskazówki. Pracę można wykończyć w postaci wydzieranki bądź pokolorować, pomalować....







Do zobaczenia w piątek :-))
 
Witajcie, zadania na ten tydzień:
 Zadanie dla klasy 1.

Wysłuchaj wiersza Jana Brzechwy "Kwoka" i odpowiedz na pytania:  
https://youtu.be/44dL91Z-v-I

1. Ile zwierząt przyszło do kwoki? 
2. Narysuj na kartce trzecie zwierzątko, które odwiedziło kwokę. 
3. Czy kwoka była dobrze wychowana? Napisz TAK lub NIE.

Zadanie dla klasy 2+

Oceń opisane scenki. Jeśli uważasz, że opisane zachowanie jest właściwe napisz WŁAŚCIWE, jeśli uważasz, że zachowanie jest niewłaściwe napisz ZŁE. Nie zapomnij obok każdej odpowiedzi napisać numeru scenki. 

1: Dwie dziewczynki rozmawiają i podchodzi do nich znajomy kolega jednej z koleżanek. Koleżanka rozpoczyna z nim rozmowę pomijając przedstawienie sobie nieznajomych. 
Czy koleżanka zachowała się stosownie?

2: Chłopak wchodzi do sklepu, z którego wychodzi kobieta. Chłopak przepuścił kobietę, wszedł za nią do sklepu. Czy postąpił właściwie?

3:Chłopiec wchodzi pierwszy do autobusu, a za nim jego koleżanka. Z autobusu również wychodzi pierwszy. Czy jego zachowanie jest poprawne?

4: Do autobusu wchodzi starszy mężczyzna, wszystkie miejsca są zajęte, zauważa to mała Ola która ustępuje i zaprasza starszego Pana na swoje miejsce. Czy zachowanie Ani jest właściwe?

5: Karolina wchodzi do szkoły, na korytarzu widzi dyżurującego nauczyciela. Uśmiecha się i mówi „dzień dobry”. Czy Karolina prezentuje właściwą postawę?

Powodzenia :-)

Odpowiedzi wysyłajcie na podany adres:  
bborgiel@spporeba.pl     lub       aspyra@spporeba.pl





























                                                          KOCHANI     RADOŚCI, SŁOŃCA,PODRÓŻY, BEZPIECZNYCH PRZYGÓD, ODPOCZYNKU, DUŻO UŚMIEC...